Lufthansa a comandat 80 de avioane Boeing şi Airbus şi a fost de acord cu viitoare opţiuni de cumpărare, pentru o valoare totală de 9 miliarde de dolari, a anunţat marţi transportatorul german de referinţă, transmite CNBC.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Acordul prevede ca 40 de avioane Boeing 737 Max 8 şi 40 de avioane Airbus A220-300 să fie livrate în perioada 2026-2032.

De asemenea, acordul include 60 de opţiuni de achiziţie viitoare pentru avioane Max 8, 20 de opţiuni pentru A220, precum şi 40 de opţiuni pentru Airbus A320.

Evenimente

30 mai - Maratonul Fondurilor Europene. Parteneri: BCR, BRD, CEC
4 iunie - Eveniment Profit.ro: Piaţa imobiliară românească sub spectrul crizei occidentale. Ediţia a IV-a. Parteneri: 123Credit, Cushman and Wakefield
6 iunie - Maratonul Energiei

Comanda este prima achiziţie de avioane Boeing cu corp îngust efectuată de Lufthansa în aproximativ 30 de ani, precum şi prima achiziţie a modelului 737 Max.

Compania aeriană a fost client de lansare pentru o versiune mai veche a Boeing 737, la sfârşitul anilor 1960, dar a menţinut o flotă cu avioane Airbus cu un singur culoar, după eliminarea treptată a 737, în 2016.

Lufthansa a continuat să cumpere avioane Boeing cu corp larg, cu coemenzi care includ avioane 787 Dreamliner, avioane de marfă 777 şi viitorul 777X mini-jumbo.

Considerat pe scară largă ca unul dintre cei mai exigenţi cumpărători din industrie, Lufthansa Group a fost clientul iniţial de lansare pentru ceea ce era cunoscut pe atunci sub numele de Bombardier Cseries, în 2008.

Airbus a cumpărat programul de avioane mici de pasageri în 2018 şi l-a redenumit A220, după ce Bombardier a avut probleme financiare.

Comanda repetată a Lufthansa pentru A220 reprezintă un impuls pentru micul avion de pasageri, în urma unei serii de probleme cu motoarele Pratt & Whitney, care au afectat o parte din familia Airbus A320 şi, într-o oarecare măsură, avionul mai mic A220.

”Este o decizie strategică bună pentru Lufthansa Group să comande din nou avioane Boeing 737 pentru prima dată din 1995”, a declarat CEO-ul Lufthansa, Carsten Spohr, care a adăugat că MAX 8 va ajuta compania să îndeplinească cerinţele de reducere a emisiilor de carbon.

Spohr a consolidat, de asemenea, relaţia Lufthansa cu Airbus, ca cel mai mare client al producătorului de avioane.

”Cu doar câteva luni în urmă... am primit cea de-a 600-a aeronavă de la Airbus şi aşteptăm cu nerăbdare să primim numărul 700”, a spus el.

Lufthansa intenţionează să finanţeze achiziţia cu investiţii nete de 2,5 miliarde - 3 miliarde de euro (2,7 miliarde - 3,2 miliarde dolari) în 2023 şi aproximativ aceeaşi sumă anul viitor.

Comanda nu ar avea un impact semnificativ asupra cheltuielilor de capital în 2023-2024, a adăugat compania.

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.