Franţa este reticentă să amâne tarifele post-Brexit care vor afecta comerţul cu vehicule electrice între Marea Britanie şi Uniunea Europeană, au declarat surse guvernamentale franceze, într-o mişcare care ar putea afecta producătorii de maşini de pe ambele maluri ale Canalului Mânecii, transmite Reuters.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Conform acordului comercial UE-Marea Britanie post-Brexit, vehiculele electrice trebuie să aibă 45% din componente fabricate în UE sau Marea Britanie, începând cu 2024, cu o cerinţă de 50%-60% pentru celulele şi pachetele de baterii, iar în caz contrac se vor confrunta cu tarife de import britanice sau UE de 10%.

Problema este că nici producătorii de automobile din Marea Britanie, nici cei din UE nu şi-au construit lanţurile de aprovizionare cu vehicule electrice suficient pentru a îndeplini aceste cerinţe şi au cerut ca regulile să fie amânate până în 2027.

Evenimente

30 mai - Maratonul Fondurilor Europene. Parteneri: BCR, BRD, CEC
4 iunie - Eveniment Profit.ro: Piaţa imobiliară românească sub spectrul crizei occidentale. Ediţia a IV-a. Parteneri: 123Credit, Cushman and Wakefield
6 iunie - Maratonul Energiei

În ciuda faptului că producătorii francezi de maşini Renault şi Stellantis vor fi afectaţi de tarife, Franţa este reticentă să accepte o amânare, deoarece ar echivala cu redeschiderea unui acord MB-UE care a presupus atât de mult timp de negocieri, au spus doi oficiali francezi care cunosc problema.

”Cerneala este abia uscată. Ar trebui să fim foarte, foarte atenţi cu asta”, a spus un oficial, sub rezerva anonimatului.

Oficialul a spus că Franţa aşteaptă să vadă cum a evaluat Comisia Europeană problema.

Un al doilea oficial francez a spus că oficialii germani sunt mai în favoarea amânării tarifelor, dar că există ezitări la Berlin.

Un purtător de cuvânt al Comisiei Europene a declarat că acordul pentru Brexit a fost rezultatul negocierilor în care Marea Britanie şi UE au convenit asupra unui ”echilibru general al angajamentelor”, dar a spus că problemele ridicate de ambele părţi ar putea fi examinate de organismele înfiinţate prin acord.

UE este reticentă în a accepta pledoaria Marii Britanii de a amâna tarifele care se profilează, dar producătorii de automobile rămân optimişti că se poate conveni asupra unei amânări, a declarat luna trecută organismul britanic al industriei auto.

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.